تا زمانی که 40 سازمان در تعامل مستقیم و نیمه مستقیم با معضل ترافیک باشند و به نوعی برای حل این معضل تصمیمگیری کنند، طرح جامع برای تحقق با مشکلات زیادی مواجه خواهد بود.
عراقی، با بیان این مطلب اظهار کرد: برای حل معضل ترافیک و اجرای طرح جامع نیازمند آن هستیم که از مدیریت چند سویه و تصمیمگیریهای شخصی جلوگیری شود و امکانات و اختیارات لازم در اختیار شهرداری قرار گیرد تا با برنامهریزی دقیق و براساس طرح جامع بتوانیم قدم به قدم به سوی حل معضل ترافیک قدم برداریم.
وی با تاکید بر اینکه برای تحقق طرح جامع نیازمند هماهنگی و تعامل کامل دولت با شهرداری هستیم، عنوان کرد: برای تحقق 75 درصدی طرح حملونقل عمومی در شهر تهران باید سهم 6 درصدی خطوط مترو به 30درصد برسد که این مهم نیازمند حمایت همه جانبه و سرمایهگذاری کلان است.
سرپرست شرکت مطالعات جامع حملونقل و ترافیک تهران ،متذکر شد: توسعه خطوط مترو مهمترین بخش طرح جامع حملونقل و ترافیک تهران محسوب میشود .